Skip to content
Sportcentrum Balili

6 tips voor een strakke buik

Wil jij de laatste kilo’s op je buik verbranden? Check de onderstaande zes tips, zodat je deze zomer met een strakke buik over het strand kunt!

Ga meer sporten

Sporten is belangrijk, omdat het goed is voor je hele lichaam (hart, spieren en hersenen). Daarnaast zorgt regelmatige lichaamsbeweging ervoor dat je meer calorieën verbrandt. Door fitness verbrand je al een paar honderd kilocalorieen. Met een groepsles van een uur verbrand je bijvoorbeeld al snel meer dan 600 kcal. Dat is al meer dan vijf marsrepen! Pas wel op dat je niet extra gaat eten als je meer sport.

Eet minder

Afvallen is niet alleen een kwestie van meer sporten, maar ook van minder en vooral gezond eten. Afvallen doe je door minder calorieën te eten dan je nodig hebt. Je moet de vetverbranding zien als een automotor. Als je er meer benzine instopt dan er uitgaat, komt de tank steeds voller te zitten. Op een gegeven moment loopt de tank over. Dit is vergelijkbaar met het moment als je te vaak te veel eet, dan kom je vanzelf aan.

Bouw spiermassa op

Extra spiermassa zorgt ervoor dat je iets meer energie verbrandt. Door wat extra spiermassa kun je dus iets meer eten en val je sneller af.

Eet meer eiwitten

Eiwitten zijn belangrijk voor het herstel van de spieren na een training. Daarnaast zorgt een eiwitrijke maaltijd voor een vol gevoel. Eiwitten zorgen ervoor dat je een meer verzadigd gevoel hebt, waardoor je minder snel naar ongezonde snacks grijpt.

Eet meer groente

Net zoals eiwitten zorgen groente ervoor dat je sneller vol zit en minder snel weer gaat snacken. Een volle maag met groente bevat misschien 500 kcal. Een volle maag met lekkere pizza bevat al snel 2000 kcal. Je valt dus sneller af als je iets meer groente eet!

Zorg voor voldoende ontspanning

Naast gezond eten en meer sporten is het belangrijk om voldoende te rusten. Uit onderzoek blijkt dat mensen die een nacht slecht hebben geslapen minder wilskracht hebben en eerder ongezonde snacks eten. Zorg ervoor dat je elke nacht ongeveer acht uur slaapt. Zo vliegen de kilo’s er sneller vanaf, en slaap je je slank! 🙂

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *